El Garraf i el mar Molt esporàdicament es troben fons pre-coralins, on hi trobem concentrada la major part de la fauna i la flora. També s’hi poden observar amplis herbeis de Posidònia.

Als pobles i ciutats costaners, trobem veritables emblemes turístics com Sitges, petites viles com el Garraf, que dona nom a la comarca, o pobles que lluiten per apropar-se al mar com Cubelles i Sant Pere de Ribes, i no ser simples municipis residencials.

A més, al Garraf trobem una ciutat que aglutina totes les característiques de les viles anteriors, a més de tenir una de les flotes pesqueres més importants de Catalunya i una àmplia oferta didàctica i lúdica d’activitats relacionades amb el mar: Vilanova i la Geltrú, on “escola de mar” centra les seves activitats de descoberta del mar:

Port pesquer. Platja de Ribes Roges. Museu de curiositats marineres. Platja del Far. Museu del Far. Port esportiu. Platja Llarga. Mercat del Peix. Platja d’Adarró. Llotja del peix. Espai natural “costa del Garraf”. Platja Capellans. Antiga Vila de pescadors……

El Garraf i el mar

EL GARRAF I EL MAR

La costa del Garraf és un paratge singular on es combinen bells i ben conservats indrets naturals amb les diferents escales d’humanització del paisatge: Des de l’adaptació total al medi natural fins a la més nociva de les explotacions.

Una costa abrupta i inaccessible que ha ajudat a guarir molts kilòmetres que encara es conserven en molt bon estat, combinat amb una situació central entre la gran urb (Barcelona) i grans pobles com Sitges i Vilanova que han influït en la configuració de la línia de mar, fan de la costa del Garraf un espai molt característic i adequat per a la descoberta del medi marí.

Per una banda, el seu medi natural, amb una biodiversitat marina característica de les costes mediterrànies, i per altra banda, el poblament de la seva costa, abocat al mar, tant sigui en la seva vessant turística com d’explotació pesquera, sobretot a Vilanova i la Geltrú.

Actualment, la contaminació, la sobrepesca, l’ocupació del litoral, la introducció d’espècies invasores, entre d’altres, estan afectant el bon desenvolupament i conservació de la mar Mediterrània. Davant les costes del Garraf trobem uns fons marins que formen un talús suau, fonamentalment de sorra, encara que en algunes zones apareixen alguns dipòsits d’estructura més fina.

DESCOBERTA PROJECTES :: Telf. 93 814 95 42 / 637 754 277 :: info@descoberta.cat